Vysokorychlostní železnice je drahá a málo přínosná, odhalili Britové. Češi věří v opak

Měla významně přispět ekonomické prosperitě britského jihovýchodu a přilákat masy cestujících do moderních vlaků. Šestnáct let poté, co Velká Británie spustila svou první vysokorychlostní trať (VRT), však vládou zadaná analýza odhalila, že projekt za 7,3 miliardy liber (dnešním kurzem přes 208 miliard korun) prý ani zdaleka nenaplnil očekávání. Vláda zároveň výrazně ořezává návazný, mnohem ambicióznější projekt – trať, která měla propojit klíčová města země. Server e15.cz konfrontoval s tímto zjištěním Správu železnic, která nyní finišuje přípravy na stavbu první tuzemské VRT – ta ale od vlastních a neméně rozsáhlých plánů necouvá. Současná vláda i nejsilnější zástupce opozice řadí české „vrtky“ k prioritám a slibuje si od nich totéž, co Britové dekády nazpět.